χαρά βαθιά by Mayou Trikerioti

Δεχόμαστε ως αρχική συνθήκη, ότι κάποιος θα ξαναδεί μια παράσταση που από την πρώτη φορά του αρέσει. Και προχωρούμε. Η πρεμιέρα της Επιδαύρου ανέδειξε τη σύλληψη του Μιχαήλ Μαρμαρινού, τις ερμηνείες, το χορό, τα εμπνευσμένα κοστούμια της Μαγιούς Τρικεριώτη, ανέδειξε μιαν άλλη οπτική στον κακοπαθημένο Αριστοφάνη, και μάλιστα από έναν σκηνοθέτη που πρώτη φορά καταπιανόταν με την αρχαία κωμωδία. Ανέδειξε επίσης τη δική μας σχέση, των θεατών, με το γυμνό. 

Πόσο μπορούμε ν' αφήσουμε πίσω μας το γυμνό που έχουμε συνηθίσει από άλλα θεάματα, και να κοιτάξουμε το απέριττο γυμνό, το γενναίο γυμνό, το γυμνό που συνομιλεί με το κάλλος, με την ιδιαιτερότητα των σωμάτων, που συνομιλεί με την υψηλή αισθητική και όχι με τη χυδαιότητα. Στην πρώτη εκείνη παράσταση όλοι -και οι ηθοποιοί και το κοινό- ήμασταν κομμάτι αμήχανοι... Ασυνήθιστοι, για να το πω καλύτερα. Μόνο εκείνη την πρώτη μέρα.

Ήταν ένα ακόμα αυγό που έσπασε ο Μιχαήλ Μαρμαρινός. Η πρεμιέρα ανέδειξε, βέβαια, και τις αναστολές του κοινού, που σ' εκείνην, την πρώτη παράσταση του Αυγούστου, είχε φτάσει συν γυναιξί και τέκνοις στο αργολικό θέατρο για να παρακολουθήσει αρχαία κωμωδία. Και παραξενεύτηκε που άκουσε τη λέξη «πέος». Και πήρε τα παιδιά του και έφυγε... Και μια μαμά κόντεψε να πιαστεί στα χέρια με την ταξιθέτρια που της υποδείκνυε ότι πρέπει να φύγει από το πάνω διάζωμα... Η «Λυσιστράτη» περιόδευσε έκτοτε σε πολλές πόλεις της χώρας, σε πολλά θέατρα της Αττικής. Και το Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου, έκλεισε τον κύκλο της περιοδείας της στο Ηρώδειο. Με ανακοινωμένο sold out και με πολλούς που δεν κατάφεραν να βρουν εισιτήριο.

Ήθελα να ξαναδώ την παράσταση. Ήθελα να δω τη διαδρομή της μέσα σε ενάμιση μήνα και αρκετές παραστάσεις. Αυτή τη φορά δεν κρατούσα σημειώσεις όπως την πρώτη. Και μπορούσα να απολαύσω όλες τις λεπτομέρειες. Και αναθεώρησα τη γνώμη μου για τη μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού, που στην πρώτη θέαση μου είχε φανεί απούσα. Και παρατήρησα πολλές άλλες λεπτομέρειες που ίσως η απόσταση της Επιδαύρου δεν επέτρεπε να δω, ενώ το πιο κλειστό Ηρώδειο αναδείκνυε. Οπως εκείνη η μουσική που έπαιζε η Λένα Κιτσοπούλου με το βραχιόλι από πέρλες που φοράει κι ένα μεταλλικό αντικείμενο. Ξαναείδα πολλές στιγμές. Άκουσα καλύτερα τους διαλόγους.

Συγκινήθηκα στις ίδιες και σε άλλες στιγμές. Θυμόμουν και περίμενα τη στιγμή που πίνουν όλοι «στον Μηνά» -μου έκανε εντύπωση ότι στο Ηρώδειο χειροκρότησαν ελάχιστοι... Τη στιγμή που ο Γιάννης Βογιατζής λέει εκείνο το «συ -λ- λ- ήβδην». Τη στιγμή που ο Γιώργος Μπινιάρης σηκώνει το πόδι του και σέρνει το χορό και αναφωνεί «έτσι αποσείονται τα γηρατειά». Ή όταν η Αθηνά Μαξίμου διασχίζει όλη τη σκηνή, εν μέσω παράστασης, και πολύ χαριτωμένα παίρνει ένα σκαμπουδάκι-τραπεζάκι που είχε ξωμείνει κάπου για να το πάει στον Γιάννη Βογιατζή που ήταν όρθιος. Χθες κατάλαβα ότι ήταν σκηνή της παράστασης. Ήταν μια σκηνή που υποδείκνυε τον απόλυτο σεβασμό στους γέροντες.

Μου έκανε εντύπωση ότι ελάχιστοι έφυγαν. Αμελητέοι. Όσοι ήρθαν, ήξεραν γιατί ήρθαν. Παρακολουθούσαν το χιούμορ, αντιλαμβάνονταν τους πυκνούς υπαινιγμούς, χειροκρότησαν τη σκηνή του γυμνού κάλλους.

Η «Λυσιστράτη» έκλεισε την περιοδεία της με τέσσερις πολύ θερμές αυλαίες. Και με το χαμόγελο της ικανοποίησης στα πρόσωπα όλων των συντελεστών λίγο αργότερα στα παρασκήνια. Ηταν η δεύτερη φορά, αυτό το καλοκαίρι, που έβλεπα ξανά την ίδια παράσταση. Είχα δει και τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη πάλι, του Νίκου Καραθάνου και της Στέγης. Εκείνη, στη γενική πρόβα και στην πρεμιέρα. Και οι δύο σκηνοθέτες, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός και ο Νίκος Καραθάνος, είναι, νομίζω, οι δύο μεγάλοι νικητές του καλοκαιριού. Αυτοί που τόλμησαν, ρίσκαραν, ανέτρεψαν, συγκρούστηκαν, ενέταξαν. Η αγκαλιά των δύο στα παρασκήνια του Ηρωδείου, το βράδυ του Σαββάτου, το επιβεβαιώνει.

Ναι, τελικά, έχει ενδιαφέρον να βλέπεις δεύτερη φορά μια παράσταση. Ακριβώς επειδή είναι μια ζωντανή κατάσταση. Επειδή μεταλλάσσεται μέσα στα ίδια πλαίσια. Επειδή κάθε φορά σου δίνει άλλα.
 

 

 

Lysistrata -a bet won.. by Mayou Trikerioti

 "M. Marmarinos opposed the female sexuality in all its splendour to the phallus. The actors, with see-through and diaphanous revealing garments, without underwear, stood face to face revealing their "weapons" (meticulously detailed costumes by Mayou Trikerioti). In the Paravasis in fact, they took off even those and were left naked. "But first, let us do what Aristophanes says: take off all that we wear," urged Lysistrata. "I was born a woman. Do not envy me for that, if that helps steer things to the best for the city." Nakedness, originally discussed as the "peppery" element of the show was the least that finally concerned the audience, since it was organically tied to all, not at all risqué and very elegant . "

 http://www.ethnos.gr/theatro/arthro/lysistrati_me_gymno_kai_papadiamanti-64438605/

"Mayou Trikerioti crafted the costumes with inspiration, imagination and a lot of talent."

http://texnes-plus.blogspot.gr/2016/08/blog-post_6.html

"The costumes : Mayou Trikerioti fully implemented the words of Aristophanes 'saffron and myrrh, unbelted gowns, lipstick and transparent veils' and created for each and every one of the women unique transparent garments -the only thing they wore throughout the show- which at the same time highlight the personality of each actor and character. For several hours after the show, and the next day, the red, the blue, the one with the flower, the different costumes lingered in the mind.

http://www.monopoli.gr/theater/eidame/item/148476-Syn-Plhn-Lysistrath-toy-Aristofanh-kai-toy-Michahl-Marmarinoy

http://www.catisart.gr/index.php/2010-03-28-10-49-51/4479-lysistrati-kritiki

http://www.ethnos.gr/theatro/arthro/lysistrati_me_gymno_kai_papadiamanti-64438605/

 

image.jpg
image.jpg

backstage by Mayou Trikerioti

Backstage Lysistrata / Aristophanes…

«τί δ᾽ ἂν γυναῖκες φρόνιμον
ἐργασαίατο
ἢ λαμπρόν, αἳ καθήμεθ᾽
ἐξηνθισμέναι,
κροκωτοφοροῦσαι καὶ
κεκαλλωπισμέναι
καὶ Κιμμερίκ᾽ ὀρθοστάδια καὶ
περιβαρίδας;»

i am joan / may / bristol old vic by Mayou Trikerioti

I Am Joan is a one woman show.

A hopeful comedy about a woman in recovery from trauma finding empowerment by connecting with various inspiring Joans, such as Joan Collins, Joan Jett and Joan of Arc, all of whom embody elusive qualities of resilience and self-belief.

Think Dynasty meets Joan of Arc with lashings of cherry bakewells, a heavy dose of glam rock and tissues for all at the end. Irreverent, laugh out loud, hold your breath and weep silently; this show will stay with you long after you watch it.

Beautifully performed by Viv Gordon winner of Judge's Prize at Arts in Health South West 2015.

Mon 9 May
Studio
7.30pm
£12/£10 Conc (plus booking fee)

http://www.bristololdvic.org.uk/iamjoan

BERLINALE 2016 by Mayou Trikerioti

Ιωσήφ Πρωϊμάκης

Η Popaganda στο Βερολίνο: Πώς πέρασαν τα ελληνικά ταλέντα στο Φεστιβάλ;

Μπορεί στις φετινές προβολές η Ελλάδα να ήταν άφαντη, το κινηματογραφικό της μέλλον όμως δήλωσε παρόν στο Berlinale Talents, την πλατφόρμα του φεστιβάλ που εντοπίζει, δικτυώνει κι αναδεικνύει ταλέντα απ’ όλον τον κόσμο.

22.02.2016   Φωτογραφίες: Πηνελόπη Γερασίμου

(από πάνω αριστερά, ωρολογιακά): Θανάσης Νεοφώτιστος, Ασημίνα Προέδρου, Μαγιού Τρικεριώτη, Κώστας Νικούλη, Μαρίνα Συμαιου, Νικολέτα Λεούση

(από πάνω αριστερά, ωρολογιακά): Θανάσης Νεοφώτιστος, Ασημίνα Προέδρου, Μαγιού Τρικεριώτη, Κώστας Νικούλη, Μαρίνα Συμαιου, Νικολέτα Λεούση

[...]

Οπότε τι έχουν τελικά να ζηλέψουν οι δικοί μας απ’ τους ξένους; «Αυτό που έχουν πολύ αναπτυγμένο οι ξένοι, είναι το concept του ατζέντη ας πούμε», παραδέχεται ο Νικούλη. «Του μάνατζερ, του casting director, όλα αυτά. Το πώς δηλαδή πρέπει ο ίδιος ο ηθοποιός να μπει μέσα σ’ αυτό το παιχνίδι και να κυνηγήσει μια δουλειά: Ήξεραν ποιον θα προσεγγίσουν και πώς» καταλήγει, και σ’ αυτό φαίνεται να συμφωνούν όλοι τους. Αυτό συνοψίζει τελικά κι η Μαγιού Τρικεριώτη, σκηνογράφος με πλούσια θεατρική εμπειρία σε Ελλάδα και Αγγλία, και την νέα ταινία του Αλέξανδρου Αβρανά με πρωταγωνιστή τον Jim Carrey, ως πιο πρόσφατο κινηματογραφικό της credit: «Για να είμαστε εδώ, όλοι κάτι έχουμε κάνει, δεν είδαμε φως και μπήκαμε. Όλοι όσοι είναι εδώ είναι από ένα επίπεδο και πάνω, έχουμε τη δουλειά μας πίσω μας, και περάσαμε και μια διαδικασία για να έρθουμε εδώ. Οπότε είτε πάρεις κάτι, είτε όχι, απ’ τα εργαστήρια, και τα σεμινάρια κι όλα αυτά, το βέβαιο είναι μπαίνεις σε ένα δίκτυο. Στο οποίο σε επέλεξαν, και τον τίτλο του οποίου θα τον φέρεις για πάντα. Κι όλοι όσοι τον φέρουν μαζί μ’ εσένα, κάτι θα σημαίνει γι’ αυτούς, όποτε σε γνωρίζουν στην πορεία της καριέρας σου. Όπως θα σημαίνει κάτι και για σένα».

Hey Hey! by Mayou Trikerioti

Berlinale talents 2016 1160 x 650.png

22 UK professionals selected for the 14th edition of Berlinale Talents

300 emerging film and drama series professionals have been selected for the 14th edition of Creative Europe-supported Berlinale Talents, including 22 from the UK. 

The selected group was chosen from a pool of 2,761 applicants from over 130 countries, and is comprised of writers, directors, producers, cinematographers, actors, editors, distributors, production designers, composers, sound designers and film journalists.

Funded through the MEDIA sub-programme’s Training scheme, participants take part in a six-day programme during the Berlin International Film Festival (Berlinale) that features over 100 events, including expert-led masterclasses and workshops, panel discussions, project labs and studio programmes. 

Festival Director Dieter Kosslick commented: “These 300 young film creatives aspire to be the best in their fields. 58 filmmakers have already been involved in films at previous Berlinale editions. Berlinale Talents is the ideal platform to support new talent.”

The 22 UK participants are:

  • Tom Kimberley, Sales Agent
  • Baff Akoto, Director, Producer
  • Margareta Szabo, Producer, Actor
  • Irune Gurtubai, Producer
  • Philippe Audi-Dor, Director, Screenwriter
  • Sarah Brocklehurst, Producer
  • Eleonore Cremonese, Production Designer/Art Director
  • Chris Hees, Producer
  • Mayou Trikerioti, Production Designer/Art Director
  • Philipp Zakrzewski, Producer, Editor
  • Alex Winckler, Director
  • Anna Valdez Hanks, Cinematographer
  • Anna Teeman, Producer, Screenwriter
  • Benjamin Sharrock, Director, Screenwriter
  • Douglas Ray, Director, Screenwriter
  • Ali Murray, Sound Designer, Composer
  • Joshua Neale, Director
  • Liz Chege, Film Critic/Journalist
  • Francesca Massariol, Production Designer/Art Director
  • Dean Loxton, Director
  • Soraya Gilanni, Production Designer/Art Director, Director
  • Yaw Basoah, Producer

Berlinale Talents takes place at the HAU Hebbel am Ufer theatre in Berlin, Germany, from 13 to 18 February 2016. You can read more about it on the European Commission's website.

Photo: Berlinale Talents

Article
20 Jan 2016